v45 Tema "Livet"

Denna vecka har vi haft tema "Livet". Efter allhelgonahelgen ville vi passa på att prata om livet och döden med våra storbarn. Här nedan kan ni se några av våra frågor och svar som dök upp.

Storbarnen har under veckan fått höra och tittat i boken "Adjö, herr Muffin" som handlar om döden. De har även gjort iordning en låda som man kan ta fram om någon dör. En låda som man ska bli glad av! Barnen döpte själva lådan till "Blinka lilla stjärna låda" Man kanske blir en stjärna när man dör var de ett av barnen som sa... De valde låten "Blinka lilla stjärna" som man kan sjunga. I lådan har vi tillsammans lagt en ljuslykta, ett gravljus, cd-skiva med lugna låtar och en fotoram.

Vi har haft halloweenpyssel inför vår halloweenfest. Pumpor, fladdermöss och spöken som vi sen kunde sätta upp på fönstret där festen skulle hållas. Småbarnen fick vara med och göra iordningen en pumpa som vi sen satte ute på trappen vid ytterdörren.

I slutet på veckan var det äntligen dags för halloweenfesten. Barnen fick klä ut sig om du ville. Festen innehöll sånglekar, disco och kurragömma. Alla barnen verkade ha  jättekul stora som små! Festen avslutdes vid lunch men Anita serverade konstig mat, pastan var som gröna maskar och mjölken var röd!=)

Här är några härliga bilder på några av barnen från halloweenfesten!=)

Veckan avslutdes med farsdag-pyssel och de som ville fick göra farsdagkort som de kan ge sin pappa nu på söndag.

Det var lite om vad som har hänt på Småfôlk under veckan, vi önskar alla en trevlig helg!=)

Kommentera gärna: