V 40

Hej å hå vad veckorna går... En ny vecka har redan börjat men nu ska ni få en inblick i den förra ;-) På måndagen var vi ute i stortsätt hela dagen, barnen tyckte det var både roligt och konstigt när den gamla gung- och klätterställningen var borta. Gungställningsplatsen vart en pool :-) Så våra barn var både dammiga och sandiga kan lova. Hahaha!

Vi trodde dock att vi skulle får vänta några veckor innan de nya ställningarna skulle komma men på måndag eftermiddag kom det ett ekipage in på våran gård... Vilket var jättespännande! Sen hade vi våra "byggubbar" ifrån Skanska där i två dagar :-) Å nu är det klart och både vi och barnen är jätteglada och nöjda!

Vi har också jobbat vidare med vårat bondgårdstema... Även denna vecka började vi med att se färdigt om Pauline på bondgården och nu fick vi träffa kalkon, höns och får mf. Satt oss sen i smågrupper å läste å pratade utifrån djuren. En dag skapade vi klädnypedjur och gjorde vår egna bondgård. Tittade även på några kortfilmer på barnkanalen.se om bondgårdens olika maskiner och vad bonden använder alla till...

Efter filmerna dök vi ner i böckernas värld, vi läste, tittade på bilderna och pratade om livet på bondgården.

Även i sångsamlingarna har vi hållt oss inom bondgårdstemat och en favorit var sångleken En bonde i vår by, då barnen själva fick välja vilket djur de ville va :-)

Tackar å avslutar för denna vecka med bilder på vår bondgård och utställning av vårat arbetsmaterial... :-)

Kommentera gärna: