Vinter eller vår?

Vårterminen är i full gång och vädret är väldigt växlande, ena dagen har vi -20 grader och snö och nästa regnar det och +10 grader. Vi har ju som tur är stora lokaler och egen gymnastiksal när vädret inte tillåter utgång. Fast några snögubbar har vi fått till och lite pulkaåkning.

Vi jobbar fortfarande i grupperna Björnarna (4-6åringarna) Vargarna(3-4åringarna) och Rävarna (1-2åringarna). Så varje grupp har en dag tilldelat sig att vara gympasalen.

Alfred har fyllt 4år som vi fira med sång och så får de sitt päron när de fyller år.

Fröken Jenny har får som fått lammungar som vi en dag gick på promenad och tittade på.

Rävgruppen jobbar på med Babblarna och nu träffar varje Babblare på ett bondgårdsdjur. De tittar på film om bondgården, läser och tittar på bilder om olika djur, pysslar och tränar olika djurläten. De fick även en dag lukta och känna på riktig fårull.

Sen är de en dag i veckan i gympasalen och har lek och rörelse.

Vargarna har jobbat med bokstäver, sina namn och munmotorik. Sen är ju även dem i gympasalen en dag i veckan då de haft hinderbana, Bamsegympa m.m.

Björnarna jobbar på tisdagar i sina böcker Jag är 4 och Jag är 5. Onsdagar är de i gympasalen och har olika aktiviteter t.ex. olika lekar och hinderbana.
På Torsdagar har de jobbat med lite olika saker, rim och ramsor, spel, sammansatta ord m.m.
Björngruppen har även haft besök av Nallen Blixten som kommer ifrån en förskola i Jönköping. Han åker runt och hälsar på olika förskolor och ser hur de jobbar. Nu snart ska han få resa vidare till Kattens förskola i Jokkmokk.

I helgen som var gick Svenska Rallyt här i skogarna. Så i Fredags hade vi turen att alla rallybilar åkte förbi här på förskolan.
Å Småfolks hejarklack stod redo ute på gården!!!

Bilarna tutade och vinkade. En del stannade till och med och tog kort och nån filmade :-)

Kommentera gärna: