Våren är på intåg...

Nu har det gått mer än en månad sen sist... En månad med mycke virus och basilusker. Februari kallas väl inte för VABruari för intet. Men nu är våren på intåg och vi hoppas på en frisk å härlig vår... Snön är nu nästan borta på vår utegård och vad blir det när snön smälter jo vatten... å en massa gegga :-)

Björnarna har jobbat på i sina böcker, spelat olika pedagogiska spel och även skapat egna spel. Varit i gympasalen och gjort olika aktiviteter som hinderbanor och bamsegympa m.m. Till alla hjärtansdag jobbade hela barngruppen med lera.

Vargarna har pratat om is och vatten... så innan det vart milt fick de göra en ljuslyckta som vi ställde ut utanför grinden vid parkeringen. De har även jobbat en del med färger och målat med de fyra grundfärgerna röd, gul, blå och grön. Sen har de varit i gymnastiksalen och haft stationgympa med Bamse och hans vänner, tränat turtagning och lekt lekar. En dag var vi på promend hem till mig Jenny och kollade till "Dagis" hönorna och hälsade på fåren. Nere vid älvskanten såg vi spår... Vem var det som hade gått där? Katt, hund, älg, rådjur, varg eller räv?

Rävarna har fullt upp med att uptäcka världen med hela sina kroppar... :-) Både inne, ute och i gympasalen. Underbart att se hur det utforskar världen, kämpar, hjälper och värnar om varandra.

Vi har även haft en del firande sen sist. Det var fettisdag så då bjöds vi på semlor som Robin bakat. Sen avtackade vi våran köksa Anita som gick i pension, tack för denna tid och all god mat vi fått! Istället hälsar vi nu Linda välkommen till vårat kök här på Småfolk. Vi är riktigt bortskämda med så god hemlagad mat.

Och sen har Marius har fyllt 5år och Gry 2år! Hipp hipp hurra!

Från och med den här veckan ska vi ge oss in på vårat Fordons tema och se vart vi hamnar... Detta är ju barnens val och vi pedagoger hänger på... :-) Så på återseende :-)