Vårterminen har börjat...

Nu har vi gått in på ett nytt år och vårterminen har börjat. Fröken Anna har gått hem på graviditetsledighet och istället har vi hälsat fröken Sandra välkommen till oss på heltid. Den här terminen har vi bestämt oss för att sätta rörelse mer i fokus genom att varje grupp, Björnen -09 & -10, Vargen -11 & -12, Räven -13 & -14, har varsin fm i veckan uppe i gympasalen.

Vi har firat Alicia som fyllt 4år :-)

Vi har även gjort utvärdering av höstens teman med storbarnen och fick då önskemål och ideér på kommande teman... Så längre fram på vårterminen ska vi jobba med teman husdjur och fordon. Och vad det vill ha att säga får ni se framöver :-)

Björngruppen har även börjat jobba i sina böcker Jag är fem & Jag är fyra en dag i veckan och en dag i veckan spelar de olika spel. Varg- och rävgruppen planerar lite olika aktiviteter vecka för vecka. Vargarna byggde olika former i snön förra veckan och målade med vattenfärger och rävarna har varit ute å lekt i snön och åkt pulka.

Vill även bjuda på lite bilder från den "fria" leken... Vi får ofta höra att våra barn leker så bra... Här är lite exempel på vad :-)

Detta vart ett stort och långt inlägg eftersom det var länge sen sist... Ska nu avsluta med å visa vilket spännande besök vi hade i fredags... Barnen tyckte det iallafall hahaha