Nu är det jul... V48,49 & 50

här i vårt hus, julen den kommer hopp trallalala! :-)
Nu har det gått några veckor sen sist... Vi har gjort Jul på Småfolk, pysslat, bakat pepparkakor, lyssnat på julmusik, tränat luciasånger och läst en massa olika julsagor. Boken Kråkes jul har varit den vi haft som huvudbok eftersom den kom in på både Jesus, advent, lucia och julen.

En dag fick vi även paket på posten... Det var ifrån Tyskland från några som haft sommarstuga här i Rådom för länge länge sen och var till Småfolk och lekte med sin son när de var här. Sen dess har de skickat paket varje år tydligen, otroligt! :-) I paketet låg en handdocka och choklad. Handdockan har än så länge fått bott uppe på spel och puzzelskåpet, så hon har koll på oss. Men till vårterminen tror jag hon ska få vara mer delaktig i verksamheten :-)

Vår utställningshörna vart så här fin och mysig när vi hade pysslat färdigt :-)Barnen är så stolta och visar och berättar, för sina föräldrar eller om det är nån annan som lämnar och hämtar dem, vad de gjort. :-)

Förra veckan avslutade vi torsdagen med luciafirande där nära och kära fick komma och titta på barnens luciatåg och efter bjöds det på fika. Barnen var kanonduktiga så vi fröknar är så stolta över dem! :-)